RSS

Dzielona mini nakrętka do przełączania śrub napędowych – raz jeszcze

27 Kwi

Ponieważ, w komentarzu, który dzisiaj otrzymałem, dzielona mini nakrętka do przełączania śrub napędowych kojarzyła się jego autorowi z, tu cytat „hamulcem selektywnym”, pozwalam sobie, jeszcze raz poruszyć ten temat i rozwinąć go przy pomocy zrenderowanych rysunków. Cieszę się, bowiem po raz kolejny mogę pokazać możliwości zarówno programu Alibre, jak i KeyShot3. Co prawda, Alibre przyjęło nową nazwę, ale mam nadzieję, że nikt nie będzie miał mi za złe, że używam tej starej nazwy.

Dla porządku, muszę rozpocząć od rysunku, który zamieściłem we wpisie z dnia 28 lutego br.

Złożenie nakrętki dwustronnej versja 3

Rysunek nr 1 Złożenie mini nakrętki do przełączania śrub napędowych

Faktem jest, że zastosowałem uproszczenie, zakładając, że zostanę dobrze zrozumiany. Jak się okazuje, było ono błędne, bowiem, skoro nie widać, że coś jest śrubą, a inna część nakrętką, to zaczyna się problem. Dlatego na rysunku 2, nie popełniam tego błędu i pokazuje tak jak powinno to wyglądać

Złożenie nakrętki dwustronnej versja 3.84

Rysunek nr 2 Złożenie mini nakrętki, do przełączania śrub napędowych, wersja 2

To samo pokazuje na rysunku 3, tyle, że w trochę innym ujęciu.

Złożenie nakrętki dwustronnej versja 3.84

Rysunek nr 3 Złożenie dzielonej mini nakrętki do przełączania śrub napędowych, z innej perspektywy.

Aby przybliżyć sposób jej działania, ukryłem jedną z płytek mocujących, a efekt pokazuję na rysunku 4.

Złożenie nakrętki dwustronnej versja 3.83

Rysunek 4 Dzielona mini nakrętką do przełączania śrub napędowych, po ukryciu osłony.

Z kolei na rysunku 5, pokazuję to samo, tyle, że ukryłem lewą śrubę napędową.

Złożenie nakrętki dwustronnej versja 3.82

Rysunek nr 5. Widok po ukryciu lewej śruby napędowej.

A teraz czas na jedną z połówek nakrętki. Na rysunku 6 widok ogólny, może jeszcze nie do końca czytelny.

Nakretka dwustronna V3a - górna.85

Rysunek 6 Widok połowy nakrętki dzielonej – widok „A”

No i to o czym jest mowa, pokazuję na rysunku 7. Mam nadzieję, że teraz wszystko jest jasne.

Nakretka dwustronna V3a - górna.86

Rysunek 7. Połowa mini nakrętki dzielonej, do przełączania śrub napędowych – widok „B”.

Z koloru materiału, można przyjąć, że jest to brąz. Jednakże tak naprawdę, nakrętka i złożenie powinny wyglądać trochę inaczej. Ten właściwy materiał, pokazuje na rysunku 8. Po konsultacjach z firmą IGUS, zasugerowano mi zastosowanie materiału o nazwie IGLIDUR. Dlatego na poniższym rysunku, jest mniej połyskliwy niż brąz..

Nakretka dwustronna V3a - górna.87

Rysunek nr 8 Połowa nakrętki w wykonaniu z materiału o nazwie IGLIDUR.

Siłą rzeczy na rysunku 9 złożenie ze wskazanym materiałem.

Złożenie nakrętki dwustronnej versja 3.88

Rysunek nr 9 Złożenie dzielonej mini nakrętki do przełączania śrub napędowych ze wskazanym wcześniej materiałem.

Mam nadzieję, że powyższe rysunki i opisy, wyjaśniły problem. Nie mniej, jeżeli nadal pojawiają się jakieś pytania albo wątpliwości, proszę pisać. Rysunki udostępniam bezpłatnie.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Janusz

 

Tagi: , , , , , , , , , , , , ,

Skomentuj

 
