RSS

Dziś na czasie RZECZ O CZASIE

14 Sty

W zasadzie ten wpis powinien zawierać jakąś mądrą myśl o czasie, o jego upływaniu, o tym, że jednym upływa radośnie innym wręcz przeciwnie, a jeszcze innym…  , zatrzymał się. I patrzcie, można przerwać przemowę „w pół zdania”, albo w połowie wyrazu zdanie.

Tylko ten czas jest dokładny zawsze coś musi zmajstrować w jakiejś tam konkretnej chwili, w jakiejś sekundzie.

No dobrze, starczy tej filozofii, bo mowa jest o zgarze, który kiedyś chciałem zbudować. Ten konkretnie miał być zrobiony z drewna, ale doszedłem do wniosku, że jednak szkoda czasu na wycinanie sklejek, bo jeśli już to z porządnego liściastego twardego drewna, a ponieważ miałem kłopoty z jego zdobyciem, więc jakoś zeszło i jest jak jest. Został jednak projekt, ale nie mój. Autorem tego projektu jest Brian LAW (patrz http://www.woodenclocks.co.uk/ )

Widok ogólny przedstawiam na rysunku 1

Złożenie zegara - Z5

Rysunek 1. Ogólny widok zegara

Jak widać nie bawiłem się w nadawanie poszczególnym częściom różnych kolorów, tylko akurat wybrałem ten i tak zostało. To zresztą nie ma żadnego znaczenia, zabawy i przyjemności z tej zabawy było sporo.

Myślcie co chcecie, ale w Alibre przy takiej robocie można się zakochać.  Na kolejnych niektóre szczegóły. Niektóre, bo wszędzie nic tylko koła zębate.

Złożenie zegara

Rysunek 2. Też ogólnie ale z innej strony

Złożenie zegara - Z1

Rysunek 3. A to się nazywa „Timing wheel”

Złożenie zegara - Z3

Rysunek 4. Tu pokazuję trochą szczegółów.

Złożenie zegara - Z2

Rysunek 5 Jak wyżej tylko z drugiej strony

Złożenie zegara - Z4

Rysunek 6. No i obiecane koła zębate na tle kół zębatych, popychanych innymi kołami zębatymi

Jeśli komuś przyszłoby do głowy zabrać się za wykonanie takiego zegara, służę plikami źródłowymi, oczywiście 3D. Bowiem jak wiadomo Alibre samo robi rysunki wykonawcze!!!!

To żart oczywiście, ale ci co znają sedno sprawy świetnie sobie poradzą.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do współpracy.

Janusz

 
1 Komentarz

Opublikował/a w dniu 14 stycznia 2013 w Alibre - jakie to proste

 

Tagi: , , , , ,

One response to “Dziś na czasie RZECZ O CZASIE

  1. Mateusz Piotrowski

    24 czerwca 2013 at 19:30

    Panie Januszu jestem pod wrażeniem, na prawdę świetny zegar. Ale nie będę ukrywać że piszę tu z inne względu, projektuje właśnie zegar i mam problem z kołami zębatymi. Używam do tego programu 3d i nie jestem pewien czy dobrze on generuje mi koła zębate. Byłbym bardzo wdzięczny za jakiś kontakt mailowy aby chwilę o tym porozmawiać i doradzić się.

    Pozdrawiam
    Mateusz

     

Skomentuj

 
