RSS

Mini pilarka – wersja 3

07 Sty

Projekt, który nazwałem R1, jakoś nie przypadł mi do gustu. Co prawda, jest on pierwszym z cyklu mini pilarek, który jest w trakcie wykonywania. Jednak z tą myślą aby maksymalnie wszystko mogło być wykorzystane w następnych, mam nadzieję, lepszych wersjach.

Wracając zaś do R1, drażni mnie ta wystająca cześć z silnikiem. Zresztą poszukując informacji dotyczących mocy takiego silnika, oczywiście w odniesieniu do mini pilarek, zauważyłem, że 180 W, wystarczy w zupełności. Dlatego wykorzystałem silnik TORNADO 850 z Firmy Conrad.

Jak widać w obudowie są cztery przełączniki. Pierwszy to klasyczny wyłącznik zasilania ON – OFF. Drugi to przełącznik trój pozycyjny umożliwiający sterowanie prędkością obrotową silnika albo  wysokością ustawienia tarczy, trzeci to klasyka obroty góra-dół, a czwarty dotyczy tarczy w takim samym układzie – góra dół. Jednak na potrzeby tego projektu silnika sterującego położeniem tarczy nie ma a została jedynie przekładnia kątowa z Firmy Conrad.

Po przeróbkach powstało coś co prezentuję na rysunku 1.

Mini pilarka SKT v3

Rysunek nr 1 Widok ogólny mini pilarki SKT v3

Tej wersji nadałem symbol SKT, a literka „v” oznacza wersje, bo jest już ich kilka. Jak zwykle elementy Firmy IGUS, oznaczyłem odpowiednim kolorem.

Mini pilarka SKT v3 - 2

Rysunek Nr 2 Widok mini pilarki SKT z drugiej strony

Na rysunku 2 przedstawiam tę samą pilarkę, ale z innej strony. Widoczne jest pokrętło regulacji wysokości ustawienia tarczy i pokrętło blokady stołu.

Na rysunku 3 już po ukryciu obudowy, widoczne są szczegóły. Jest tam trochę elementów. Jak widać zastosowałem potężną prowadnicę IGUS-a, ale w kolejnej wersji z niej zrezygnowałem. Wydała mi się zbyt duża.

Mini pilarka SKT v3 - 4

Rysunek 3 Wnętrze mini pilarki SKT v3

Zainteresowanych projektem proszę o kontakt. Pliki źródłowe udostępnię bezpłatnie, bo takie jest założenie blogu

W następnych odsłonach przedstawię cel do którego zmierzam, pragnę bowiem aby była to mini pilarka z prawdziwego zdarzenia. Marzy mi się sterowanie elektroniczne. Czy to jest możliwe? Myślę że tak, i dlatego zapraszam do współpracy tych, którzy ten kawałek zadania wzięliby na siebie.

 

Tagi: , , , , , ,

Skomentuj

 
